Når du starter i Hurlumhej
Inden i starten ringer vi til jer. Det er typisk en uge eller to før I starter, men har I spørgsmål eller andet inden, er I altid velkomne til at ringe ned til os.
Når I starter i huset, får I en velkomstfolder med lidt forskellig information. Vi tager rigtig meget i dialog med jer i opstartsfasen, men den kan være god lige at kigge igennem. Der står alt det praktiske om skiftetøjsposer, bleer mv.
Husk også hurtigst muligt, at få lavet en mappe til barnet, som de kan have stående i institutionen. Læs mere om denne i ”mellem hjem og Hurlumhej”.
Indkøring
Vi prioriterer altid en god og tryg indkøring for barnet. Vi ved, at det altid er givet bedst ud, at både forældre og børn lander trygt og godt i huset.
Der er aldrig en helt fast opskrift på en indkøring. Alle børn er forskellige, og det er meget individuelt for dem, hvor hurtigt det går.
Vi anbefaler dog at I sætter minimum en uge af, og gerne 14 dage - særligt i vuggestuen.
Den første dag er altid et kort besøg, som er aftalt med stuen. Som regel kommer I og kigger om formiddagen og går hjem igen inden frokosten kl. 11. I vuggestuen kan det være lidt forskelligt, ift. at passe det ind efter barnets lur. Herefter handler det meget om, hvordan barnet har det, og pædagogerne på stuen vil i samarbejde med jer lave den bedste plan ift. hvornår I skal prøve at gå, så barnet kan være lidt på egen hånd.
Det er ikke nødvendigt I er her alle dage, men særligt den første uge, må I forvente at skulle være her en del, og kunne komme at hente når vi ringer efter jer. Herefter er det helt normalt, at børnene er ekstra trætte. Det er hårdt arbejde at gå i institution, og de skal forholde sig til en masse nye børn og voksne og finde ud af hvad det er for et sted de er havnet. Så derfor anbefaler vi, de i starten har lidt kortere dage.
Det er også helt normalt, at nogle børn går et lille skridt tilbage i udviklingen. F.eks. kommer til at tisse i bukserne, har brug for en lur, taler lidt mindre osv. Man kan ikke have styr på alt på én gang, så det er helt normalt, når man lige skal tage alle de nye indtryk ind.